Notícies

Com funciona el procés de destrucció de documents?

La missatgeria urgent a Barcelona sovint es compagina i està relacionada amb la destrucció de documents, ja que si es tenen els permisos necessaris, els mètodes per transportar la documentació o la missatgeria són molt similars. Per això avui t’explicarem una mica més sobre el procés de destrucció de documents.

Actualment la destrucció de documents és una tasca que fan les empreses de forma escrupolosa, ja que actualment hi ha diversos reglaments que regulen aquestes pràctiques. Entre ells hi ha el Reglament General de Protecció de Dades i la Llei Orgànica de Protecció de Dades i Drets Digitals.

Les empreses encarregades de destrucció de documents recolliran de forma puntual o regular els documents al lloc acordat. Aquests es transportaran en contenidors segurs per certificar així la confidencialitat del procés. La diferència dels transports de missatgeria urgent a Barcelona i els de destrucció és que aquests darrers han de complir una sèrie de normatives nacionals i europees que garanteixen la confidencialitat durant tot el procés. Un cop recollits els contenidors es porten fins a les instal·lacions de destrucció de documents habilitades per fer-ho.

Un cop a les instal·lacions, s’obren aquests compartiments apuntant totes les dades necessàries i ja se’n procedeix a la destrucció. Després d’això, l’empresa que s’encarrega dels documents haurà de donar a l’altra empresa un certificat de destrucció i reciclatge. Finalment, allò que queda dels documents es porta a una planta de reciclatge per contribuir amb una gestió ambiental correcta.

Ara que coneixes pas a pas com se sol dur a terme el procés de destrucció de documents, no ho dubtis, si necessites que ens encarreguem d’això de manera professional, ràpida i segura, contacta amb nosaltres. A més, a Barny Missatgers comptem amb una àmplia flota de vehicles que ens permetrà transportar de forma ràpida allò que necessitis.